Zmluvné podmienky

Obchodné podmienky




Článok I
Úvodné ustanovenia

Pre právne vzťahy, ktoré vznikajú medzi predávajúcim na jednej strane a kupujúcim na strane druhej platia príslušné ustanovenia zákona č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení zmien a doplnkov a Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. v znení zmien a doplnkov.


Článok II
Vymedzenie pojmov

1. Predávajúci je Satelit Abitoras - Alexander Volník, IČO : 45721106 , DIČ: 1072675923, so sídlom Gagarinova ul. č..995/26, 018 41 Dubnica nad Váhom. Nie som platca DPH!
2. Kupujúci je fyzická alebo právnická osoba, ktorá vstúpila do právneho vzťahu s predávajúcim, dôsledkom ktorého bude prevod vlastníckeho práva k predmetu predaja.

3. Cena predstavuje peňažný ekvivalent, resp. finančné vyjadrenie hodnoty predmetu predaja alebo služby poskytovanej predávajúcim.

4. Tovar je hnuteľná vec, ktorá na základe uzavretej zmluvy a úhrade ceny prechádza do vlastníctva kupujúceho okamihom jeho prevzatia.

5. Služba je právny úkon, ktorý predávajúci poskytne kupujúcemu na základe vopred zaslanej objednávky za odplatu dojednanú v zmluve.

6. Zmluva je dvojstranný právny úkon, právny titul uzavretý medzi predávajúcim a kupujúcim, obsahujúci podstatné a vedľajšie náležitosti vzájomnej dohody zmluvných strán.

Článok III
1. Všeobecné obchodné podmienky platia pre všetky tovary a služby poskytované predávajúcim. Zmena alebo ich doplnenie je možné len na základe číslovaných dodatkov, ktoré nadobudnú účinnosť dňom ich verejného zverejnenia na stránke .

2. Predávajúci garantuje cenu objednávky v čase jej uskutočnenia. V prípade, ak dôjde k zmene ceny v súvislosti s požiadavkami externých dodávateľov, kupujúci bude o tejto skutočnosti včas informovaný. Na základe takéhoto oznámenia je kupujúci oprávnený objednávku stornovať, alebo po prevzatí objednaného tovaru resp. služby odstúpiť od zmluvy.


3. Predávajúci je oprávnený neúplnú, nepravdivú alebo neuhradenú objednávku stornovať resp. ponúknuť objednaný tovar inému kupujúcemu.

4. Tovary a služby zobrazené na stránke predávajúceho sú ilustračné a nezohľadňujú aktuálny stav zásob ale ponúkaný sortiment tovarov a služieb. Z uvedeného dôvodu je lehota dodania produktov závislá od ich expedície externými dodávateľmi.

5. Kupujúci berie na vedomie, že informácie uvedené na stránke predávajúceho sú z časti preberané od tretích subjektov. Predávajúci preto nezodpovedá za vecné, technické a iné špecifikácie týchto tovarov.

6. Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené použitím informácii z webových stránok tretích subjektov.

7. Predávajúci je oprávnený kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť produkty a služby uverejnené na jeho stránke .


Článok IV
Spôsoby objednávania

1. Kupujúci je oprávnený tovar resp. služby ponúkané predávajúcim objednať nasledovne:
- objednaním tovaru na stránke predávajúceho a následným odoslaním tovaru na adresu kupujúceho.

2. Spotrebiteľ berie na vedomie, že ak sa predaj rezervovaného tovaru uskutoční v zmysle bodu 1/ článku V, ide o predaj maloobchodný resp. veľkoobchodný a na uvedený právny vzťah sa nevzťahujú ustanovenia zákona č. 108/2000 Z.z. v znení neskorších predpisov o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji.
3. Objednávka v akejkoľvek forme musí obsahovať tieto náležitosti.

(i) meno a priezvisko ( obchodné meno )
(ii) adresa trvalého pobytu ( sídla )
(iii) určenie predmetu plnenia a množstva
(iv) určenie miesta a času dodania
(v) zodpovednú osobu na prevzatie tovaru vrátane telefonického kontaktu

Článok V
Dodacie podmienky a lehoty

1. Kupujúci je oprávnený vybrať si spôsob dodania tovaru z nasledujúcich spôsobov :

- kuriérskou službou
- balíkovou službou Slovenskej pošty a.s.
- dobierkou, ak cena tovaru nepresahuje 1.000,- eur

- osobne, po telefonickom dohovore (viď kontakty na našej stránke)

2.

- cena za doručenie pri platbe vopred je 0€.

- cena za doručenie spočnosťou UPS je 5€

Pri objednávke na dobierku si účtujeme poplatok 2€

V cene doručenia je započítané aj poistenie tovaru!


  
3. Predávajúci je oprávnený v jednotlivých prípadoch upraviť cenu za doručenie, pokiaľ sa na tom dohodol s kupujúcim resp. v dôsledku úpravy cien externej spoločnosti zabezpečujúcej dovoz tovaru.

4. V prípade doručenia kuriérskou službou je kupujúci povinný zabezpečiť prevzatie tovaru v čase a mieste ním určenom a odvoz tovaru z miesta vykládky.

5. Lehota na dodanie tovaru pri doručení kuriérskou službou je 24 hodín a v prípade Slovenskej pošty 72 hodín od nakládky tovaru. Do tejto lehoty sa nezapočítavajú štátne sviatky a dni pracovného pokoja.

6. Kupujúci je oprávnený sa dohodnúť s predávajúcim na inej forme doručenia objednaného tovaru. V takomto prípade bude individuálne dohodnutá cena aj lehota dodania.

  7. Pokiaľ kupujúci neurčí termín dodania v objednávke, je predávajúci oprávnený zaslať objednaný tovar do 3 pracovných dní od doručenia objednaného tovaru od externého dodávateľa. 

8. Súčasťou dodávky nie je inštalácia tovaru u kupujúceho.

  9. Súčasťou dodávky je okrem objednaného tovaru i daňový doklad a záručný list. 

10. Ak je predávajúci podľa dohody s kupujúcim alebo podľa povahy veci povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar pri dodaní. V ostatných prípadoch je kupujúci povinný prevziať tovar pri predaji, ak sa s predávajúcim nedohodne inak.

11.Ak kupujúci neprevezme tovar v čase uvedenom v odseku 10, predávajúci je oprávnený požadovať poplatok za uskladnenie; výšku poplatku ustanovuje osobitný predpis, prípadne určuje dohoda medzi účastníkmi.

12.Súčasťou ceny tovaru nie sú poplatky za poštovné, prepravu a balné. Tieto sú účtované osobitne.

Článok VI
Platobné podmienky

1. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien. Ceny sú platné pre kupujúceho okamihom potvrdenia objednávky a sú závislé od platných cien v okamihu prijatia objednávky.

2. Pokiaľ je cena totožná resp. nižšia ako v objednávke, nie je spätne kupujúcemu potvrdená a tovar mu je dodaný za cenu platnú v okamihu prijatia objednávky.


3. Pokiaľ je cena vyššia ako v objednávke, predávajúci je povinný o tom bez zbytočného odkladu informovať kupujúceho. Kupujúci je následne na to oprávnený objednávku potvrdiť, alebo stornovať.

4. Predávajúci je oprávnený zaslať tovar až po po úhrade celej kúpnej ceny resp. dohodnutej zálohy.


5. Platbu za objednaný tovar resp. službu je možné realizovať :

- prevodným príkazom na účet predávajúceho v ČSOB, a.s.. č.ú.4011928590/7500, variabilný symbol : číslo objednávky


Článok VII
Záručné podmienky

1. Kupujúci je povinný si tovar prehliadnuť bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí. Neskoršiu reklamáciu z titulu mechanického poškodenia bude neakceptovateľná.

2. Kupujúci je povinný pred prvým použitím tovaru preštudovať záručné podmienky, návod na použitie a riadiť sa nimi.

3. Reklamácia tovaru sa realizuje prostredníctvom reklamačného formuláru dostupného na stránke predávajúceho .

4. Predávajúci sa zaväzuje vybaviť reklamáciu do 30 dní odo dňa doručenia tovaru kupujúcim. Pokiaľ je táto lehota nedostatočná, je predávajúci povinný upovedomiť kupujúceho s určením lehoty konečného vybavenia. Po uplynutí dodatočnej lehoty je kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy alebo požadovať výmenu tovaru.

5. Ak sa preukáže, že reklamácia bola nedôvodná, predávajúci je oprávnený si účtovať manipulačný poplatok vo výške 5 EUR.

6. Kupujúci je povinný spolu s dodaným tovarom predložiť predávajúcemu písomný popis závady, kópiu faktúry a záručný list.

7. Kupujúci je povinný dodať reklamovaný tovar predávajúcemu v originálnom balení vrátane manuálov a inštalačných médií.

8. Pokiaľ bola reklamácia uznaná ako opodstatnená, kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov spojených s reklamačným konaním, t.j. náklady na doručenie Slovenskou poštou a.s. . Iná forma doručenia je prípustná iba v prípade, že tovar nie je možné dopraviť predávajúcemu prostredníctvom slovenskej pošty a.s..

9. Pri nezáručnej oprave je lehota na vybavenie vopred dohodnutá s predávajúcim. Za nezáručnú opravu je predávajúci oprávnený účtovať od kupujúceho cenu, na ktorú bol vopred informovaný.

10. Ak je v záručnom liste uvedená servisné stredisko, kupujúci je povinný si uplatniť reklamáciu v tomto stredisku.

11. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení vady tovaru a tovar nepoužívať. V opačnom prípade predávajúci nezodpovedá za škodu spôsobenú týmto neoprávneným používaním.

12. Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

13. Pokiaľ výrobca v individuálnom prípade určil dlhšiu záručnú dobu, platí táto doba.

14. Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa dohodli na záručnej dobe 12 mesiacov.

15. Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim.

16. Záručná doba na opravené alebo upravené veci je 3 mesiace.

17. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.


18. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

19. Kupujúci je povinný si prevziať tovar po reklamácii v dohodnutej lehote, najneskôr však do 1 mesiaca od dňa, kedy sa oprava mala vykonať, prípadne kedy bol upovedomený o tejto skutočnosti. Po uplynutí tejto lehoty je predávajúci oprávnený účtovať poplatok za uskladnenie vo výške 3.-Eur za každý aj začatý deň.


20. Pokiaľ nie je uvedené inak, pri predaji software platí, že sa jedná o 1 licenciu určenú výlučne iba pre 1 počítač.



Článok VIII
Zodpovednosť za vady

1. Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe. Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v tomto zákone. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky.

2. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

3. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

4. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

5. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.

6. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

7. Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.

8. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy. Podnikateľ určený na opravu je povinný opravu vykonať v lehote dohodnutej pri predaji veci medzi predávajúcim a kupujúcim.

9. Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v

záručnej dobe.

10. Abitoras neručí za zachovanie údajov uložených na reklamovaných dátových médiách (pevné disky, USB flash disky, a pod.) a nenesie zodpovednosť za škody spôsobené ich stratou alebo zneužitím.

Článok IX
Odstúpenie od zmluvy
/iba osoby riadiace sa občianským zákonníkom/
Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do siedmich pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa §10 zákona č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení zmien a doplnkov.

2. Ak predávajúci splnil informačné povinnosti podľa § 10 dodatočne, spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy do siedmich pracovných dní odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačné povinnosti, najneskôr však do troch mesiacov od prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby.
Pokiaľ spotrebiteľ odstúpi od zmluvy v súlade s ust. bodu 1/ čl. IX Všeobecných obchodných podmienok, predávajúci je povinný prevziať tovar alebo nepokračovať v poskytovaní služby, iba ak :

(i) spotrebiteľ odstúpi od zmluvy v lehote uvedenej v bode 1/ čl. IX Všeobecných obchodných podmienok, a
(ii) spotrebiteľ vráti predávajúcemu tovar v stave, v akom ho prevzal, vrátane nepoškodeného obalu a kompletného príslušenstva tovaru, a
(iii) spotrebiteľ tovar nepoužil ani neumožnil jeho používanie tretej osobe

4. Ak predávajúci nesplní informačné povinnosti podľa § 10 ani dodatočne, spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy do troch mesiacov od prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný :

. (i) prevziať tovar späť alebo nepokračovať v poskytovaní služby, .
(ii) vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za tovar alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil za tovar alebo za službu vrátane nákladov, ktoré spotrebiteľ vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru alebo služby. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.

5. Ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú inak, spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

.(i) poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odsekov 1 až 3, .
(ii) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť, .
(iii) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť, alebo tovaru, ktorý rýchlo podlieha skaze,
(iv) predaj zvukových alebo obrazových záznamov alebo počítačových programov, ktoré spotrebiteľ rozbalil,
(v) predaj novín, časopisov a periodickej tlače, lotérie a iné podobné.hry

6. Ak predávajúci poskytol spotrebiteľovi pôžičku na kúpu tovaru alebo na poskytnutie služby alebo ak takú pôžičku poskytla spotrebiteľovi tretia osoba na základe zmluvy s predávajúcim, odstúpením od zmluvy o predaji sa od začiatku zrušuje aj zmluva o poskytnutí pôžičky. Právo na vydanie bezdôvodného obohatenia nie je tým dotknuté.

Článok X
Ochrana osobných údajov

1. Kupujúcu je povinný pri objednávke uviesť údaje uvedené v čl. 4 bod 2 Všeobecných obchodných podmienok. Tieto informácie sú nevyhnutné k identifikácii kupujúceho, zaúčtovaniu platby, dodania tovaru, ako i komunikácie so zákazníkom

2. Osobné údaje, ktoré kupujúci poskytne predávajúcemu sú dôverné, spracované elektronicky, chránené pred zničením a nie sú sprístupnené tretej osobe na akýkoľvek iný účel.

3. Používaním internetového obchodu kupujúci vyjadruje svoj súhlas so zhromažďovaním a používaním osobných údajov.

Článok XII
Prechodné a záverečné ustanovenia



1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sa spravujú všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Tento odkaz sa vzťahuje len na Slovenské hmotné právo, nie na Slovenské kolízne normy.

2. V prípade, že sa ktorékoľvek ustanovenie týchto Všeobecných obchodných podmienok alebo ich časť stane neplatným, neúčinným, protiprávnym alebo nevynútiteľným, nebude mať táto neplatnosť, neúčinnosť, protiprávnosť či nevynútiteľnosť vplyv na platnosť či vynútiteľnosť ostatných ustanovení Všeobecných obchodných podmienok alebo ich častí. Pre tento prípad sa Predávajúci zaväzuje neplatné, neúčinné, protiprávne alebo nevynútiteľné ustanovenia nahradiť takým ustanovením, ktoré zohľadní zosúladenie s právnym poriadkom Slovenskej republiky.

3. Akékoľvek zmeny či doplnky Všeobecných obchodných podmienok môžu byť uskutočnené iba písomnou formou s uverejnením na stránke predávajúceho . Ústne dojednania sú neplatné. Zmeny a doplnky vo Všeobecných obchodných podmienkach nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu okamihom prvej objednávky po ich zverejnení.